امروزه استفاده از پارتیشن بندی در محیط های اداری و یا خانه ها بسیار رواج یافته است. چرا که به راحتی می­ توان فضای داخلی خانه را بخش بندی کرد و حریم خصوصی به وجود آورد. در دکوراسیون داخلی در بخش پارتیشن بندی از متریال های مختلفی مانند چوب، شیشه، ام دی اف، آلومینیوم و فلزات استفاده می­ شود که هر کدام از آن ها مناسب محیط خاصی می ­باشند.

یکی از پر کاربردترین پارتیشن بندی ها، پارتیشن های شیشه ای هستند. این پارتیشن ها به دلیل کارایی زیادی که دارند در انواع و اقسام مکان ها مورد استفاده قرار می­گیرند. پارتیشن های شیشه ای نیز مدل های مختلفی داشته و از شیشه های مختلفی در آن ها استفاده می ­شود. برای مثال به طور کل دو مدل شیشه های تک جداره و یا دو جداره بیشترین استفاده را در میان آن ها دارند و همچنین از شیشه های رنگی و یا مات نیز بسیار استفاده می­ شود .در پارتیشن شیشه ای به دلیل تنوع بالای خود کمک می­ کند تا افراد با توجه به هر سلیقه ای انتخاب مناسب به خود را داشته باشد.

پارتیشن شیشه ای دو جداره

استفاده از پارتیشن های شیشه ای در محیط های مدرن و به روز بیشترین استفاده را در میان آن ها دارد. به طور کل از پارتیشن بندی برای تقسیم فضا و جداسازی بخش های مختلف یک فضا از یکدیگر استفاده می شود. در پارتیشن های شیشه های دوجداره از شیشه هایی استفاده می‌شود که آن در قاب هایی که معمولا فلزی می­باشند قرار می ­گیرند و توسط چسب های مخصوص که مناسب این کار هستند عایق بندی می ­شوند تا از خرابی آن ها جلوگیری شود. به طور کلی پارتیشن های شیشه ای دوجداره جزو جدیدترین نوع پارتیشن ها هستند و استفاده از آن ها در میان ادارات بسیار رواج پیدا کرده است.

به کمک این پارتیشن های دوجداره می‌توانید یکپارچگی خاصی به محیط خود بدهید و همچنین در محیط های اداری و یا خانه خود آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد و حتی کارکنان شما نیز در محیطی آرام و به دور از هرگونه آلودگی صوتی به فعالیت های خود می­ پردازند. همچنین پارتیشن های شیشه دوجداره در انواع فریم لس و یا فریم دار وجود دارند.

ویژگی پارتیشن شیشه ای دو جداره

پارتیشن های شیشه ای دو جداره جزو شیک ترین و در عین حال ارزان ترین روش برای طراحی دکوراسیون داخلی شما محسوب می­ شود و با انتخاب آن ها علاوه بر اینکه در هزینه ها صرفه جویی می ­کنید، در وقت خود نیز صرفه جویی خواهید کرد. چرا که پارتیشن های شیشه ای در میان دیگر پارتیشن ها از نظر نصب راحت تر هستند و در سریع ترین زمان ممکن در محل قرار می­ گیرند. به همین دلیل است که در میان افراد از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند. از دیگر عواملی که باعث محبوبیت این نوع پارتیشن ها شده است شفافیت و بازتاب نور توسط آن ها می باشد زیرا برخلاف دیگر پارتیشن ها که نور را از خود عبور نمی ­دهند این پارتیشن ها کاملا نو را از خود عبور داده و فضای شما را تاریک نخواهند کرد و دیگر نیازی ندارید تا از چراغ‌ های جانبی استفاده کنید. همچنین  افراد می‌توانند لوگو و یا طرح شرکت خود را در این نوع پارتیشن ها قرار دهند و به نوعی طراحی خاصی را بر روی آن ها به وجود بیاورند.

 پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه دوجداره ما شاهد فریم و قاب فلزی بر دور آن ها می ­باشیم و همچنین بر صورت تک جداره و دو جداره قابل استفاده هستند. در حالت دو جداره قابلیت نصب به صورت اسلیم وجود دارد که برای فضا های بزرگ و کوچک مناسب است و جدا از ایجاد یک طراحی دکوراسیون داخلی، عایق صوتی را برای شما فراهم می­ آورد تا جلسات شما مزاحم انجام کار کارمندان نشود. در مدل دو جداره فریم لس با کمک سازه های فلزی و شفافیتی که در شیشه وجود دارد می­ توان بهترین گزینه برای فضا های کوچک باشد، چرا که معمولا تردد در این فضا بسیار دشوار است. در این مدل همچنین می­ توان در دو مدل کرکره ای و بدون کرکره استفاده کرد که بستگی به نوع فضای استفاده شده دارد.

پارتیشن شیشه ای فریم دار

در این مدل پارتیشن از شیشه های دو جداره و فریم های آلومینیومی می ­توان استفاده کرد. از مهم ترین مزایای این نوع پارتیشن می توان مواردی مانند به وجود آوردن یک فضای خصوصی و همچنین تولید کردن فضایی به دور از آلودگی صوتی را ام برد.

جلوگیری از آلودگی صوتی به کمک شیشه های سکوریت صورت می­ گیرد که این شیشه ها در انواع مختلفی وجود دارند و همچنین مدل های آن ها نیز موجود است و به طور کل زیبایی خاصی را به محیط خود القا خواهید کرد. به دلیل این که قطر بسیار بالایی دارند بسیار مورد استفاده قرار می­ گیرند و همچنین استاندارد های آتش نشانی را در خود قرار داده اند تا جزو با کیفیت ترین محصولات در پارتیشن ها محسوب شوند.

همچنین می توانید جهت مشاهده انواع پارتیشن اداری و شیشه ای به بخش نمونه کارهای سایت تتراگلس مراجعه نمایید.

مزایای پارتیشن شیشه ای دوجداره

  • از مهم ترین مزایای این نوع پارتیشن ها افزایش زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی محیط خانه و یا کار شما محسوب می­ شود. به کمک این پارتیشن ها با جدا سازی و همچنین یکپارچه سازی محیط، کمک می­ کنید تا فضای خاصی در اختیار کارمندان قرار بگیرد و آن ها به دور از هر گونه مشکل با بالاترین دقت به انجام کار خود بپردازند.
  • از دیگر مزایای آن ها داشتن تنوع در انتخاب شیشه و همچنین فریم های آن ها است. به گونه‌ای که با هر نوع از سلیقه سازگار خواهند بود و افراد می­ توانند انتخاب های زیادی داشته باشند.
  • همچنین شیشه های دوجداره از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می ­باشند و افراد را بابت شکستن و یا خرابی شیشه ها مطمئن می سازد و در صورت برخورد اجسام به آن ها، به راحتی نخواهند شکست. این یکی از دلایل مهم خرید آن ها توسط مشتریان است.
  • پارتیشن شیشه ای دوجداره به شما کمک می ­کند تا عایق سرمایشی و گرمایشی را در محیط خود به وجود آورید و از اتلاف انرژی جلوگیری کنید. به این صورت که به دلیل کیفیت خوبی که دارند نمی گذارند هوای سرد یا گرم محیط به خارج راه یابد.